מהי קרן גידור?

קרן גידור הינו גוף השקעות, אשר פועל מכוח –  "פקודת השותפויות [נוסח חדש], תשל"ה-1975".

מנהל הקרן – הינו "השותף הכללי", GP, והוא היישות האחראית על ביצוע פעולות ההשקעה בקרן, לפי אסטרטגיה אשר נתונה לשיקול דעתו של מנהל הקרן בלבד. כמו כן, החוק מגדיר את פעילותן של קרנות גידור כאפיק בעל סיכון השקעה מוגבר. אם כי ידוע שאין סיכוי בלי סיכון. בישראל כמו בחו"ל, נהוג להקצות חשיפה להשקעה בקרן גידור על מנת להוות את מרכיב ה X פקטור, ליצירת תשואה עודפת. משקיע אשר פונה להשקעה דרך קרן גידור, יכול להניב ערך משמעותי לתיק ההשקעות בטווח הארוך, בזכות אסטרטגיה ייחודית שמציעה הקרן ולצד ניסיונם המקצועי של מנהלי הקרן. 

הלקוחות – "השותפים המוגבלים", LP, הם משקיעי הקרן (הלקוחות). הגבלתם (אם יחול הפסד) הינה לכל היותר גובה השקעתם ולא מעבר.

הגבלת מכסת משקיעים- החוק מגביל את קרנות הגידור ביחס למספר משקיעים שהן רשאית לפעול עבורם. ככל, קרנות גידור רשאיות לפעול עבור משקיעים כשירים (כהגדרתם בחוק) ללא הגבלה  ו – עד 35 משקיעים רגילים בלבד (ניצעים).

חלוקת הרווחים בין ה LP ל GP (כלומר בין המשקיעים לבין מנהל הקרן) הינה כפי שנקבעה עם כל אחד מהמשקיעים בהסכם ההצטרפות,  ולרב מורכבת מדמי הצלחה ודמי ניהול אותם משלם הלקוח למנהל הקרן בגין ניהול ההשקעות בקרן.

בנוסף, קרן גידור הפועלת מישראל (כמו: "גפן חקר תשואות"), חייבת למנות מפקח המאושר עי רשות המס, ועי הבנק (בו מופקדים כספי המשקיעים). המפקח אחראי לבצע בדיקת נאותות (עפ חוק איסור הלבנת הון, בין היתר…), וזאת ביחס לכל אחד מהמשקיעים. אחריותו של המפקח נוגעת גם למעקב אחר הפקדות ומשיכות כספים בקרן. ניתן לומר שמפקח הקרן הינו שומר סף עבור המשקיעים.

לתאום פגישה פרונטלית או פגישת זום מלאו את הפרטים :